Aslmkm




More Islamic Greetings Comments

Followers

Saturday 3 December 2011

Duhai Sahabatku !....






DUHAI SAHABAT,




Aku sering menasihati kalian,
Aku sering menegur kalian,
Aku sering mengajar kalian,
Aku sering memberi pandangan pd kalian,
Aku sering mengatakan "salah" pd kalian...





Tapi,

Aku jarang menerima nasihat kalian,
Aku jarang ditegur oleh kalian,
Aku jarang diajar oleh kalian,
Aku jarang menerima pandangan kalian,
Aku jarang menerima salahku pada kalian....
....
Nasihatku,
Teguranku,
Pengajaranku,
Pandanganku,
Prinsipku,
bukanlah tanda aku terlebih baik dari kalian,
bukan beerti aku tinggi ilmunya dari kalian,
bukan bermaksud aku sudah betul semuanya.....
melainkan,
SEMUA itu adalah dorongan dariku utk diri sendiri.,
PEMBETULAN ku utk khilafku,
PENGAJARANKU utk insafku,
kerana,
Aku juga seperti kalian,
ingin menjadi yg terbaik,
hari demi hari.......
Oleh itu 

DUHAI SAHABAT,




tegurlah andai aku salah,
doronglah andai aku kalah,
pimpinlah andai aku rebah,
nasihat lah andai aku berubah....
Persahabatan yg ku hlurkan adalah utk mencari diriku dalam kalian..
Utk mencermin siapa aku pd kalian,
utk membandingkan sikap ku terhadap kalian...
Agar
aku bisa mengetahui semua kelemahanku,
agar
aku bisa tahu kekuaranganku,
agar aku belajar mendidik egois ku,
Aku juga inginkan,
kita semua seiring bertemu dan berpisah,
Semata-mata kerana ALLAH S.W.T....
ku mohon....
ku mohon....
ku mohon....
Luruskan sahabatmu ini.....




-Puteri Alya-

1 comment:

alfa said...

Syg shbt semua..