Aslmkm




More Islamic Greetings Comments

Followers

Wednesday 6 March 2013

SEDUTAN FADHILAT DARI BAYAN MASTURAT OLEH MAULANA SYED AHMAD KHAN DI PAKISTAN PADA 1991.




1.     Seorang wanita solehah adalah lebih baik daripada 1000 orang wali.

2.     Seorang wanita yang jahat adalah lebih buruk daripada 1000 lelaki yang jahat.

3.     Dua rakaat sembahyang daripada wanita yang hamil lebih baik daripada 80 rakaat sembahyang wanita yang tidak hamil.

4.     Wanita yang member minum susu kepada anaknya daripada buah dadanya akan dapat satu pahala daripada tiap-tiap titik susu yang dia berikan.

5.     Apabila suami pulang ke rumah dalam keadaan letihdan isteri layan dengan baik akan dapat pahala jihad.

6.     Seorang isteri yang tidur dengan tidak selesa kerana anaknya yang sakit dapat pahala seperti membebaskan 20 orang hamba.

7.     Isteri yang lihat suaminya dengan kasih sayang dan suami yang lihat isterinya dengan kasih sayang Allah akan pandang dengan penuh rahmat.

8.     Wanita yang menyebabkan suaminya keluar ke jalan Allah dan menjaga adab rmahtangganya akan masuk syurga 500 tahun lebih awal dari suaminya.akan jadi ketua kepada 70 000 bidadari dan wanita itu akan dimandikan dalam syurga dan menunggu suaminya dengan menunggang kuda yang dibuat dari ya’kut.,

9.     Wanita yang tidak cukup tidur di malam hari kerana menjaga anaknya yang sakit akan diampunkan oleh Allah akan dosanya dan bila dihiburkan anaknya Allah memberinya 12 tahun pahala ibadat

1*                        Wanita memerah susu binatang dengan membaca bismillah ,akan didoakan binatang itu dengan doa keberkatan.

11.                        Wanita yang uli tepung dengan bismillah,Allah akan berkatkan rezekinya,.

12.                        Wanita yang menyapu lantai dengan berzikir.,dapat pahala seperti menyapu lantai Baitullah.

13.                        Wanita yang menjaga solat,puasa dan taat pada suaminya,Allah izinkan dia memasuki mana-mana pintu syurga yang ia kehendaki.

14.                        Pahala bagi wanita yang hamil ,seperti berpuasa pada siang hari,seperti beribadat di malam hari.

15.                        Sekiranya wanita itu mati dalam masa 40 hari selepas bersalin,ia dikira mati syahid.

16.                        Kalau wanita beri susu dadanya kepada anaknya yang menangis,Allah akan beri pahala satu tahun solat dan puasa.

17.                        Kalau wanita menyusu anaknya sampai cukup tempoh 2 tahun,maka malaikat-malaikat dilangi akan khabarkan berita bahawa syurga wajib baginya.

18.                        Kalau isteri layan suami tanpa khianat,Allah bagi pahala 12 tahun pahala solat.

19.                        Wanita yang memicit suaminya tanpa disuruh baginya pahala 70 mangkuk emas,manakala wanita yang memicit suaminya bila disuruh,akan dapat pahala 7 mangkuk perak,

2*                 Wanita yang meninggal dunia dengan keredhaan suaminya akan masuk syurga.

21.                        Jika suami mengajar isterinya satu masalah,baginya 80 tahun ibadat.

22.                        Semua orang akan dipanggil untuk melihat Allah diakhirat,tetapi Allah datang sendiri kepada wanita yang melabuhkan jibabnya.(berpurdah)

23.                        Seorang wanita yang menyambut baik suaminya yang datang dengan kemarahan,Allah akan berinya ganjaran setengah pahala jihad.

24.                        Allah S.W.T berkati dalam rezeki apabila seorang wanita memasak dengan zikir bismillah.

25.                        Allah S.W.T melaknati wanita yang sengaja mendedahkan auratnya kepada lelaki yang bukan muhrimnya.

26.                        Kepada wanita yang tidak menutup aurat,Allah S.W.T berfirman “hiduplah dengan apa yang kau suka”

27.                        Seorang wanita yang membersihkan rumahnya dengan berzikir,pahalanya seolah-olah ia membersihkan kaabah.

28.                        Apabila seorang wanita member makan dengan taat pada suaminya yang pulang dari musafir,maka Allah S.W.T memberikannya 12 tahun ibadat nafil.





No comments: