Aslmkm




More Islamic Greetings Comments

Followers

Friday 6 April 2012

Hanya terima kasih yg mampu diucapkan ......

 
 
Hari ini adalah hari Sabtu ... Bertarikhkan 07.04.2012 .... Hari yg mana 20 tahun lalu aku telah dilahirkan oleh seorang wanita mulia di sebuah hospital di Sabah .... Dengan keadaanku yg songsang tika itu,dan keadaanku yg telah lemas didalam rahim ibuku,dan keadaanku yg terpaksa berdiam didalam peti kecemasan ,,,dan keadaanku yg sungguh menyulitkan ketika aku dilahirkan ... Apatah lagi keadaan ibuku tika itu yg menampung aku didalam rahimnya dgn sabar dan tabah .. terima kasih ,mak....
Namun aku adalah lambang cinta seorang adam dan hawa yg perjalanan cinta mereka adalah sesuatu yg amat menyedihkan namun akhirnya Allah memeprsatukan juga keduanya lalu terciptalah aku di alam fana ini ..
Bermakna hari ini adalah ulangtahun kelahiranku yg ke 20 ... Aku sudah besar rupanya ,.. "Ma,anakmu telah dewasa !!....
 
 
"Tapi nak,dewasamu x bermakna kau harus mengetepikan org tuamu ..Kita bukan org barat yg tercapainya umur 18,mereka boleh berbuat apa aja tnpa pngetahuan org tua"
"Ya,ma....selagi aku hidup di dunia ini,,doa dan restu mu ku kedepankan...."
Terasa berdebar utk terus melangkah ke hadapan memandangkan perjalananku masih  terlalu jauh utk capai ke penghujungnya .... Aku mengira 2 bahawa aku tidak sempat utk menunggu ulangtahun kelahiranku yg ke 20 ini kerana aku fikir bahawa kiamat akan datang bila2 masa aja jadi aku bersedia dahulu utk tarikh itu tp ternyata Allah lebih sygkan aku utk aku lebih mengingatiNya di hari yg bermakna buatku ini ... Terima Kasih Ya Allah ....
Semakin aku hampiri kematian rupanya ...
Berbekalkan doa seorang ibu,semangat teman perjuangan dan prihatin guru 2 ,aku memulakan langkah mulai hr ini dgn lafaz Bismillah .... aku akan ukir semula corak hidupku utk tahun ini ... sebenarnya hari lahirku telah lepas dgn mengikut kalendar hijriah tp biarlah aku mengikutnya juga pd kalendar mesihi ...
 
 
Buat teman 2 yg mendoakan aku,aku x mampu utk membalas kebaikan kalian disana ... Terima kasih teramatttt2 sangat buat kalian .....yg termampu aku buat cuma mengharap Allah memberi rahmat pd kalian ... Semoga Allah memberkati kalian smua ... Terima kasih kerana membantu perjuanganku , mengembalikan semangatku , dan ada di waktu aku susah dan aku senang ....
Secara jujurnya,aku menyayangi kalian di segenap jiwa ragaku hanya kerana Allah .... Diatas jalan juang ini aku bertemu kalian,,, semoga diatas jalan juang seterusnya Allah akan terus mempertemukan kita semua ... Aamin Ya Rabbana...
Sekian saja dari aku yg hina ini ... Semoga apa yg diimpikan semua menjadi 1 kenyataan ....
Ya Allah,Kau qabulkan mereka seperti mna kau telah qabulkan ummat 2 yg ikhlas kepadaMu ....Rahmati kehidupan mereka seperti mana Kau telah merahmati kehidupan ummat yg mencariMu susah dan senang .... Berikan taufiq hidayahmu sebagaimana kau telah memberi taufiq pada org2 yg msih kufur dgn agamaMu .... Qabul kami Ya Allah ...!!
 
Sekian,
-Puteri Alya-

No comments: