Aslmkm




More Islamic Greetings Comments

Followers

Wednesday 11 April 2012

Twinku tErsAyAng SEoRANG PuTeRI


Waalaikumussalam ....
Alhamdulillah Allah masih pinjamkan Iman dalam diri utk terus menangkis ujian yg datang bertubi-tubi ...
Imanku masih belum mantap tanpa ujian ... Aku pernah fikir 1 ketika dahulu bahawa aku susah untuk terbawa dek ujian yg mendatang namun aku lupa bahawa hidup tanpa ujian seolah 2 hidup tanpa kawan ...
Apa lah ertinya hidup tanpa sesiapa... Dan ternyata ujian yg Allah beri kali ini benar 2 membuat aku rebah lumpuh x berdaya ... Bibir masih boleh mengukir senyuman tapi hati terlalu tawar utk mengungkap kan bahawa aku bahagia ...


Dear My Twin,

Telah aku terima warkahmu sekian waktu yg lepas ...

Warkah berbau syurga ...

Warkah yg menempatkan aku di tingkatan paling mulia sedangkan aku terlalu hina ...

Warkah yg menyedarkan aku bahawasanya masih wujud sahabat berhati bidadari seperti dirimu ...

Warkah yg membawa aku kembali kepada kesedaran hakikat diri ...

Warkah yg menjalinkan sebuah ukhuwah ...

Warkah yg amat bermakna bg erti sebuah persahabatan ...

 Warkah yg kau tulis di blogmu sendiri http://cahayad.blogspot.com/2012/04/puteri-twinku-sayang.html?spref=fb


Membuatkan aku menangis dan terdiam tanpa kata .. Betapa kau memberi penghargaan yg x terdaya aku berikan utkmu ...

Betapa kau menyayangiku dgn sebuah kasih sayang yg sukar utk aku terjemahkan ...

Betapa kau mengangkat darjat persahabatan kita yg x pernah terlintas utk aku meraih sucinya sebuah persahabatan .. Mulianya hatimu,twin ....


Kau imbas detik perkenalan kita beberapa tempoh lalu .... Tidak aku nafikan bahawa perkenalan itu bermula tatkala aku adalah ahli  sahabatistimewa... Mungkin kau fikir aku terlalu sombong utk ditegur dan disapa tp hakikatnya tidak ... Mungkin kau mengatakan bahawa aku tidak menyedari kehadiranmu ... Tp serasaku ,aku dahulu yg memerhatikanmu ...


Aku masih ingat tika mana,kau mahu mengundur diri atas alasan ada yg menghinamu di group itu .. kan?Aku x pasti kenapa hati aku terlalu panas dgn peristiwa tu langsung aku berbicara secara peribadi dgn kakak tersebut ... Setelah selesai hal itu,aku kembali kepada asalku ...

Kita masih belum bertegur sapa ... Mungkin juga itu kali pertama aku memberi respon pd luahanmu d group .. Sememangnya aku amat benci melayan bila wanita yg meluahkan perasaannya di group atau page melainkan di wall sendiri ..


Takdir Allah tidak berakhir disitu .. Boleh jd Allah memang mentakdirkan kita berukhuwah ,lalu kau dan aku diberi amanah utk menjaga sebilangan besar jemaah Islam di group itu ....

Twin....
"Sahabat Istimewa" telah memberi aku banyak perkara ... Telah mengenalkan aku banyak benda .. Aku terfikir kenapa aku tidak menemui hal 2 ini di group lain sedangkan hampir 150 group aku sertai ....
Group itu telah menemukan aku dgn org yg aku nantikan sehingga kini ... Group itu telah menemukan aku dgn seorang adik yg memahami .... Group itu telah menemukan aku dgn kakak-kakak yg menghargai .... Group itu telah menemukan aku dgn sahabat yg jujur seperti kamu ,twin ...

https://www.facebook.com/groups/sahabatistimewa/


Siapa kita mahu melawan takdir bahawa Allah ingin mendekatkan kita dgn pelbagai cara ? Namamu,Tarikh kelahiranmu,pendirianmu,sebahagian sikapmu semua itu ada persamaan dgnku .... Malah jika Allah mentakdirkan sekali lagi,kita ini bakal bersaudara ...

Tiada lagi lafaz sayang yg boleh ku ukirkan buat sebaris namamu Ana Muslimah ... Tiada lagi lafaz penghargaan yg dapat ku persembahkan utk membalas kebaikanmu Ana Muslimah ...

Tika org lain menjauhiku saat aku tersalah langkah tempoh hari,namun kau datang hanya utk menarik aku kembali ... Siapa lagi yg mampu berbuat itu lagi 2 hanya di alam cyber ini ??

Berkenaan Fahri,tiada apa lagi yg aku ingin bicarakan mmandangkan berita dan khabarnya hanya disampai melalui sahabat handainya ... Aku akan terus seiring denganmu demi meraih redha dan cintaNya dahulu ... Aku ingin kita berpimpinan mencari syurga sebenarnya ... Aku ingin kita saling berpautan demi membaiki maruah seorang muslimah dan mukminah ...

Benarlah sabda nabi " Sahabat itu adalah yg bicaranya mengingatkanmu pd Allah,tingkah lakunya membawa kamu kepada Allah "

Dan aku temui itu melalui kamu..



Sahabat,
atas nama Allah kita berukhuwah ....Aku ingin persahabatan kita seperti persahabatn nabi dan hadrat abu bakar .. Aku ingin persahabatn kita seperti hadrat Aisyah dan Hadrat Saudah ....Aku ingin persahabatan kita seperti malaikat jibril dan nabi Muhammad namun aku tahu aku dan kamu cuma manusia biasa yg punya banyak nafsu utk ditarbiah,maka cukuplah aku ingin persahabatan kita seperti manusia lain yg ada di antara Puteri Alyatul Ulyah dan Ana Muslimah



I love u becze of Allah,tWin....... Fatihah...


1 comment:

cahaya da'ie said...

masyaAllah twin.. subhanAllah.. ana tidk mengharpkan penghrgaan sedemikian.. ya Allah.. jaga sahabatku ini.. kuatkan dia.. krna aku prcya.. stiap y Kau takdirkan buatnya adlh baik pda pndnganMu dunia dan akhirat...