Aslmkm




More Islamic Greetings Comments

Followers

Tuesday 4 October 2011

Surat Suami Yg Khuruj~


"Jika esok kau terpandang rumah tetangga kita,
suara tawa,keceriaan terdengar dari sana,
suami mereka selalu dirumah,
tak pernah khuruj fisabilillah,

jangan kamu irihati,
kamu harus belas kasih pada mereka,
kerana mereka sedang membangun tangisan
dan permusuhan yang hebat dirumah mereka....

Ketahuilah bahawa setiap orang membangun rumah tangga,

hakikatnya...
membangun tempat menangis...
dirumah mereka akan datang malaikat maut..
menjemput setiap nyawa yang ada...
tak ada belas kasihan... 
walau mereka katakan
Jangan ambil isteriku!!
Jangan ambil anakku!!
tak ada tebusan sedikitpun dan tak ada juga diberi tangguh sesaat pun
saat itulah suami mereka akan menyesal
salahkan semua ahli keluarganya....


Ya Allah!!
Karena kesibukanku memenuhi hajat isteriku,
aku lalai menjadi naib Nabi Mu.... 
aku kini malu jumpa Kekasih MU...
Aku tak gembirakan hati saiyidul Mursalin
Aku lemparkan sunnah-sunnahnya...
dan aku asyik makan minum bersama anak isterikuseperti haiwan
sementara hati Nabi mu terkoyak-koyak.....

petikan dari buku "Surat dari suami yang keluar di jalan Allah SWT".
Abu Aviroh Abidah Abu Navisah...

No comments: