Aslmkm




More Islamic Greetings Comments

Followers

Sunday 6 May 2012

Aku juga mencintaimu ..... keranaNya ....... hanya DIA .....



Assalamualaikum pembuka bicara tanpa suara .... khusus buatmu,twin...
Apa khabarmu kini ... ? lama emailku x kau jawab ..... terasakah kau ?terluka kah kau dgn sikapku ..? maafkan aku andai ini caranya utk aku stabil semula .....
Usah kau kira perginya aku kerana aku tidak senang atau benci pd mu gara2 membayangi kata2nya .... tidak,twin ....tidak sekali 2 ....

Aku terharu dgn entrymu yg lepas ..... mengapa begitu sekali ukhuwahmu ... x terdaya aku membalasnya ....terima kasih atas segala keperihatinanmu buatku ....
Sudah ku anggap jua kau itu sebahagianku ... sejak awal lagi .... sejak Islam itu menjadi sebab utama kita bersaudara ... Jadi,tenanglah ... jgn gusarkan hatimu sendiri .... aku sudah kuat sekarang ..... aku kan serikandi .... ^__^ ..hehe

Twin,kapan kita mau temu ... ?? Serasa ingin menjalinkan ukhuwah dgnmu dr jarak yg dekat .... pernah aku ingin menjadi sahabat seperjuanganmu dalam bidang yg sama .... lama merenung akhirnya terfikir jua ,,masakan tidak sama,sedangkan dakwah itu juga bidang kita,kan..... dekat juga la tu .....



Andai itu takdirNya,,
aku redha akan permainan kehidupan ....
ada hikmah disebalik ujian ...
ada kebaikan disebalik kegagalan ....
yakinlah sayang..,
kerana hanya keyakinan itu yg bisa membuatkan langkahmu bergerak atau tidak .....



Andai itu takdirNya..,
aku sedia untuk belajar erti Ikhlas ....
meski Ikhlas itu adalah sesuatu yg sukar utk diraih ...
Tp katamu, "Ikhlas itu susah kerana syurga itu manis" ...
kita belajar ya ....

Andai itu takdirNya ...
aku ingin kita terus melangkah tanpa berhenti lagi ...
jgn kerana langkahku yg tersadung buat perjuanganmu terhenti ...
aku ada kamu dan kamu punya aku ...
seiringkan impian kita .... sehalakan langkah kita ..
dulu kau pernah berkata "Apabila engkau terjaga
Satukanlah harapanku denganmu...."
Makanya,berdoalah untukku agar kekuatan ini bisa menguatkan kita ...
Aku ingin lihat kejayaanmu ....

Twin,
kau tahu bukan halnya dgn tarikh 27/4 - 6/5 ?
Pesta buku d pwtc ...
Aku ke sana baru 2 ni ...
Aku ketemu adikmu disana ... dan juga kakakmu ....
seronok sekali ketemu mereka ....
tapi berbagai kejadian yg berlaku sewaktu ketemu mereka ...
sungguh menghiburkan ....
buat pertama kalinya aku bertemu orang luar yg tidak pernah aku temu dalam alam realiti ...
bila mau ketemu "adik kesayanganmu"tu??
aku yg pernah berfikir tidak mahu ketemunya akhirnya bertemu juga ...
hehe.... geram dgn diri sebab x mampu berlagak biasa ....
dgn kakakmu,munkin aku biasa aja .. ^_^
aku sering bertanya,,kapan kita mau ketemu ...
hari membilang usia ..
sedang dunia semakin tua ..
ya kan??


Aku sempat ketemu kakakmu 2 kali .....
adikmu ...
x sangka sebenarnya ....
Tapi "andai itu takdirNya " .... 
???
 ^__^

Kerana aku juga mangasihimu,
maka aku tidak mahu membuatmu terheret sama ke lembah permasalahanku ....
aku tahu kamu itu sahabat yg baik,
seharusnya kamu temui sahabat yg tidak akan menyakitimu,twin...
aku telah banyak menyakitimu malah kau masih terus disitu ...
aku cuba bangkit utk tidak menyakitimu sekali lagi .....

Dan kini,
sedikit sebanyak perubahan itu berlaku .....




Serasa kamu ,, anak ini sesuai "adik" atau "anak" pd umur kita ....??
Mahu tergelak pun ada ... 
Tp ,,kehadiran anak ini,
sedikit sebanyak menghalau gusarku,twin ...
kerenahnya .... 
senyum tawanya ....
manjanya ....
semua itu telah mengikis sendu yg menghimpit selama ni ....
jgn ditanya siapa ibunya ....
kerana aku pasti,kamu akan terus khuatir penerimaanku akan takdir ini .....
tenanglah,aku bahagia kini .....






Pertemuan yg singkat itu secara x langsung menimbulkan 1 keseronokan yg x terkata ....
siapa ya nma budak ni ...
"Muhammad Khair Fahmi"
moga peribadinya seindah namanya .....
anak ini daie Allah,twin ... insyaAllah ....
anak ini pejuang Islam ....

Doakan agar semuanya sirna ...
tiada kelam yg akan membuat kita tersesat jalan ....
jika kita kembali pd jalanNya .....


Aku menyayangimu ....sahabat ....
kerna sayang,aku tidak mahu tersesat dan terpaling dariNya ....
ukhuwah kerana Allah tidak mengenal erti letih utk berubah berpimpin menuju redhaNya .....
Jd,
mohon doamu utkku berterusan .....
mohon nasihat dari mu utkku x keletihan .....
mohon pembetulan tentangku x ketandusan ......
Agar persahabatan yg dibina tidak hanya separuh jalan .....
Biar ukhuwah ini bertasbih membunyikan desiran dedaun syurgawi,insyaAllah ....







 Salam Sayang dari sahabat buat sahabat ........
~ Puteri Alya ~






No comments: