Aslmkm




More Islamic Greetings Comments

Followers

Wednesday, 9 May 2012

Memory beradu ...... 27/4/2012 - 6/5/2012


PWTC yg sungguh meletihkan ...huhu..


Assalamualaikum buat semua sahabatku .... apa khabar imanmu ....? semoga imanmu yg sihat bisa membuat jasad dan rohanimu sihat juga .... tentang aku ,,usah digusarkan kerana aku baik 2 aja .... aku rindu bangat sama kalian .... rindu amat2... nyaris aku ingin buka semula akaun fb ku .... tp aku pernah buka sekali selepas aku deaktif ,,x beberapa lama aku buka,ada yg menegur "puteriiiiiiiiiiii!!!" .... haha...aku terkejut ... aku langsung deaktif semula .... bukan kerana x menghargai kalian yg mengingatiku tapi aku khawatir kiranya aku terlihat kalian,hati dan keyakinanku akan goyah terus azam dan niatku akan patah ...... aku sememangnya tidak mahu berada dalam "dunia" ini ... tapi rakan bilikku sendiri berada "disini",,sukarnya aku bertahan .. ..

Cuma,aku mengharap khabar dari kalian melalui email ku : -
.puteri_alyatul@yahoo.com..
semoga itu bisa buatkan kita berukhuwah semula .... ^_^ ..

Baru 2 ni,aku membuat 3 temujanji .... erkk,hehe ... kebetulan temu janji tu ada 3 .... dengan rakan fb lah .. mereka emailkan mahu bertemu aku makanya aku memilih destinasi d PWTC alang2 aku juga punya urusan disana .....

Letih amat2 tapi bila perkara yg menyeronokkan,pasti keletihan itu angka yg terakhir sekali ....hehe .... antaranya siapa ya ... tapi x banyak bergambar sebab memory fon dah penuh ... 8GB pun boleh penuh cepat ..hairan betul ..barangkali aku kot yg suka menyimpan hal2 x perlu..

Bersama Kak Mas Intan., Muhammad Uzaier Fitri.., Nurul Jannah dan Zara Aisyah .. tak tahu lah aku kah yg banyak kerenah waktu tu atau mereka ... tapi yang pastinya mereka turut keletihan gara2 aku yg inginkan juga autgraf penulis kgemaranku ,, Ramli Awang Mursyid.. sudah la barisannya panjang,ada yg mahu bergambar lagi,kasihan mereka... mintak maaf ya ... sekali sekala ,dua kali dapat pahala ..hehe... tapi,aku tidak lah sampai bergambar bersama Ramli tu cuma mengambil gambarnya curi2... hua3....

Hanya melihat dan menanti ..... sentuhannya benar 2 sempurna ....tidak terlalu kearah percintaan melainkan percintaan mereka berdasarkan cinta pada Allah ..... dakwah juga penuh ....







Ramai bertanya kenapa aku sukakan novelnya,,sedangkan jiwa wanita adalah kasih sayang ... erm,tiada kasih sayang kah kisah 2 Ramli .... ada,,terlalu banyak kasih sayang ..... Kasih anak dan ibu,haiwan dan manusia,kawan dan kawan,suami dan isteri,ayah dan anak,guru dan anak murid,dan yang paling penting tuhan dan hamba ..... Dakwahnya sampai,.. sememangnya novel ni kisah tipu tapi pengajarannya dipilih2 la sebaiknya .....  Bukan x pernah bertemu beliau sebelum ni ,dah acap kali juga cuma kali ni khabarnya beliau akan bersara dari berkarya jadi mengambil autgrafnya sebagai kenangan tu tiba2 menjalar di fikran ... huhu ... Kisah yg terlalu panjang mungkin akan membuat kan para pembaca boring tapi bagi aku,kisah perlawanan 2 dan jalan 2 cerita sebegini,seronok juga ... lain dari yg lain ..... 6 episod termasuk yg ini ... "Sunan Musafir" adalah episodnya yg terakhir dari " Bagaikan Puteri" ..





Allah menciptakan manusia dan cinta itu fitrah ... "sebagai manusia aku sayang padamu"

 Huhuhu ....... sunan musafir .... Berebut2 utk ambil buku ni .... kebetulan hadnya sampai 1000 saja .... ramai kawan 2 yg datang tapi kebanyakan mereka x perasan ... Terlintas difikiran,baru saja d PWTC,sudah tidak kenal antara kawan,guru dan saudara apatah lagi bila kiamat menjelma kan ,,, sedang nabi sendiri pernah bagitau keadaan kiamat sehinggakan si ibu tidak mengenali anak begitu jugalah sebaliknya ... MasyaAllah .. Ya Allah golongkan kami dalam golongan yg mempunyai naungan  arasyMu ..... ..

Kaki yg memang dah lama letih tapi buat 2 x letih sebab nak jalan punya pasal tetap meneruskan langkah ..... mencari 2 sesuatu bacaan demi mengisi masa lapang yg sebelum ni sering terisi dgn online facebook .... huhu ..... Boring xde facebook tapi ada buku sebagai peneman pun dah cukup baik .... minat kepada novel 2 cinta semata2 ni dah berkurangan ... mungkin terbawa dek cinta yg tidak dihargai,maka tidak usahlah memikirkan hal itu buat setahun dua ni .. baca sekadar mengimbas memori,baca sekadar meneliti memahami .... baca sekadar menambah bilangan buku bacaan ... huhu .. tp kalau baca sebab minat atau mahu mencuba rasa nya x kot .... belek ... belek ... belek ... x sangka rupanya sudah beberapa buah novel di tangan .....

Koleksi terbaru ... membosankan



Setakat ni baru habis 4 buah buku .... boleh la tahan ,.... xde r boring sangat .... sempat aku highlight kan mana 2 yg penting .... novel 2 yg ku bca smuanya begitu ... pasti penuh warna wrni buku tanda hghlght .... mngkin boleh buat isi ceritera aku pulak ...huhu

Aku kalau berjalan,susah utk pandang kiri dan kanan ....sampai terlupa yg aku berjalan dgn seseorang ... baru 2 ni,aku keluar dgn kak Mas Intan pun,aku telah tersesat jauh ...kak Mas juga la yg pergi cari..huhu ...betapa susah nya dalam kesesakan dan keramaian org tu .... Apatah lg kalau di hari kiamat dari zaman nabi adam sampai nabi muhammad,,bgaimana mahu jumpa kan ...?? Semoga kita tidak diasing dari Rahmat Allah .... Kaki aku yg berjalan ni sempa terarah ke telaga biru,,,fuhh,,rambang mata...lg 2 ada Dr.Bahiyah dan Kak Fatimah syarha disitu ... Ya Allah,rsa mcm ni pulangkan balik novel 2 mengarut tadi dan kumpulkan buku 2 galeri ilmu ni,ada juga mnfaatnya ....Mataku tetiba terfocus pd buku yg menjadi fvriteku sejak siri 1 keluar.... namun utk siri yg ke seterusnya,agak susah dicari ....tgk pula harganya 50% tawaran,,aku pntas mencapai kesemua siri yg ada .. huhu ...



Sejuk rasanya mata ni melihat siri 2 yg ada,,menunggu siri yg ke seterusnya .... Aku suka sebab antaranya,,ada karyaku disitu .... hehe .... sengaja memohon agar ianya dimuatkan menjadi bahan bacaan anak muda .... Alhamdulillah,azamku kali ini ingin menjadi pendakwah muda,,tapi dgn ilmu yg x mencukupi ni membataskan aku utk terlalu aktif ... cukuplah aku menjadi pendorong bg pendakwah "aktif" .. moga aku di belakang mereka menjadikan kekuatan utkku dan mereka bukan malah kemunduran .... dan kegagalan .... ^_^ ...


Selepas aku tutup fb,aku banyak azam tapi x pasti terlaksana atau tidak ..... Aku lebih banyak menghadiri kursus berunsur ilmiah atau menghaidiri majlis2 ilmu dan mengumpulkan bahan2 ilmu .... aku sekadar ingin mencari "solehah" yg pernah selalu diperkatakan dan dikongsikan dgn sahabat handai ... solehah dan soleh ini bukan mencari tapi harus menjadi ..... aku mahu yg soleh utk membantu aku menjadi yg solehah tapi aku sedar tahap kehinaanku .... lalu aku tidak meletakkan harapan yg tinggi ....

Sempat ku kumpul beberapa cd ceramah Ustaz Azhar Idrus .... sememangnya aku ingin kumpulkan kesemuanya tapi ceramah ustaz kegemaranku agak sukar dutemui ... Ustaz Kazem Elias ... huhu ...seronok ceramahnya tapi jarang ada ....


Ustaz Azhar Idrus... banyak lagi koleksi yg belum dikumpul



 Cd ni x tengok lagi .... ada kelapangan akan kuhabiskan kesemuanya .... huhu .... sabar.. sabar ....

Xde CD kesayangku tu pon,ade bukunya pun jadi la kan ..... Buku ni kat mna aja aku pergi pasti akan ada di tanganku .... mungkin baru menyedari hakikat "indahnya ujian " .. maka aku seronok utk membina semangat sendiri .... ternyata aku tidak berseorangan ..... Terima kasih kamu ,...

aduhaii ustazku ,..... motivasimu sering berjaya memujuk hatiku yg keras ini .... semoga ilmu yg dicurahkan bisa buatkan darjatmu tinggi disisiNya..

Aku menghargai kesemuanya .... aku akan cuba meneliti dan mensyukuri kesemuany ... punya kawan yg memahami ,adik yg mengasihi dan kakak yg menyayangi ...... semua itu telah cukup utk buat aku bahagia walaupun aku bukan org yg berharta ,,... hidup sebagai anak seorang penoreh getah hanyalah ujian dunia sedangkan punya ramai di belakang yg melihat akan sebuah kasih sayang .... Bersyukurnya Ya Allah ,,kekalkan kami dalam mencari dan meraih redhaMu Ya Rabbana ....

Indahnya persahabatan..... cukup baikkah aku untuk memiliki sahabat .... aduhaiii


Hampir setengah hari kami disana ..... huhu ....kalau aku pergi sorang,pasti aku belum ingin pulang lagi ... memandang yg keluar bersamaku adalah amanah orang,makanya aku menghadkan masa pertemuan .... niat dihati ingin berlama2 disitu .... Sementara jalan,kami dihiburkan dgn nasyid dari Hafiz Hamidun ... huuhu ,.dgn nasyid "lau kaana bainana" ... memang meremangkan bulu roma ..... rasa macam berguruh dewan tersebut ....... rasa macam sejuk menggigil pun ada,lagi 2 memang x sentuh makanan sejak semalamnya ..... lagi laa...... terkhayal juga disitu ....

Jauh sangat ... ade je pnghalangnya ....
 Terlalu banyak sesuatu yg berharga aku temui disana ... Tahun ni memang tahun yg meletihkan tapi amat menyeronokkan ..... Aku temui apa yg aku cari dan apa yg aku perlu kan sebenarnya ... x sia 2 aku mengambil cuti demi menziarahi teman 2 disana .... aku juga menemui seorang kanak 2 yg lincah keletahnya .... menghiburkan .... sungguh menggeletek jiwaku dgn sikapnya .... x lekang senyumannya buatkan galauku beransur pergi .....


Muhammad Khair Fahmi seorang daie,masyaAllah !!!
Uwaaaaaa...... rindu sama kamu budak .... rindu ibumu jua ..... hmm,bila takdir akan mempertemukan smua ini semula ......

"Ummi,,nak pinjam fahmi,boleh ...?? boleh la ummi ....."




2 kawan yg x rsa malu untuk bergambar di tengah 2 jalan ni .... haha... aku yg snape gambar ni rsa macam gelp je dunia ni .... hehe ... apa pun,menghiburkan ....huhu


Hmm,, x cukup dgn tu,rezekiku pula murah hari tu ... mungkin berkat Dhuha sebelum keluar rumah ... makanya semua yg aku jumpa pada hari tu masing 2 menawarkan utk belanja itu dan ini ... ada yg belanja makan,ada yg belanja buku,ada yg  belanja baju walhal aku ada terniat utk memberi mereka semua tersebut ,barangkali Allah mendengar .. Syukurnya ... Aku,Kak Mas Intan dan Uzaier sempat meluruskan kaki di restoran pizza hut .. hoho ... tapi x terfikir nak bergambar sebab dorang ni org fb yg first aku jumpa sepanjang aku berfb ...

Aku bersama Kak Mas ......admin SAHABAT ISTIMEWA .... hehe... wajah yg terpaksa ku lubangkanbimbang tuan pnya muka ni marah oo,, klu kak mas pkai purdah,tk pe jugak kot nk bg depa ni knal 2 skit .... hehe ...
Mulanya gambar frst tu x menjadi ...mungkin sebab gbra agaknya .... tp yg kedua ni pn,hanya Allah je yg tahu gemuruhnya hati ni nk bergambar ....... aduhh tapi Alhamdulillah,selamat semuanya .....

Mintak maaf buat yg menlayan kerenah ku ..... aku tahu aku ni mccam mna sebab tu aku lebih selesa keluar bersendirian ke mna aja .... tp kalau dah bersuami nanti,mna boleh aku lakukan sbgini ... pastilah "dia" disisi selamanya .......

Buat kengkawan yg x sempat aku tegur,maafkan juga bukan mahu menyombong tapi dah kesuntukan masa .....  lain waktu jika diizinkan Allah,pasti akan bertemu juga kita nanti .... huhu .......Selepas ni giliran siapa pula yg menjadi sasaran ya .... hehe....


Ukhuwah itu terlalu bermakna dan indah jika permulaanya dengan Bismillah dan akhirnya dgn Alhamdulillah .... aikk?? ingat nak makan ke bisimillah dan Alhamdulillah ni .... tidak ..bukan itu maksudnya ..... Permulaan dgn bismillah bermakna bersedia menerima segala tntang nya dan akhiri dgn Alhamdulillah bermkna mensyukuri setiap "dia" yg hadir dalam kamu, kerana kamu tidak akan boleh hidup tanpa sahabat .... Jagalah ukhuwah ..... binalah ukhuwah  .... kErana Allah berfirman:-
"Innamal Mukminuna Ikhwah"


Aku berharap akan datang suatu masa nanti,pertemuan yg tidak akan ada perpisahan kita bersama ..... Jgn ulangi kata perpisahan itu andai kalian lupa dimana kita bisa bertemu..... Ana Uhibbukum lillah .....
Salam sayang,
~Puteri Alya~

1 comment:

cahaya da'ie said...

hohohoho.. jelessss...