Aslmkm




More Islamic Greetings Comments

Followers

Wednesday 5 December 2012

Sahabat yg kecundang ....

Dahulu pernah sahabatmu menyingkap tirai kekosongan ini..Namun ia cuma singgah seketika untuk beredar semula … Aku mungkin sekadar persinggahan banyak benda termasuk dirimu .. atau kau yang menjadi persinggahanku,maafkan ...



Sahabat,
Kalau boleh pena berbicara...
aku ingin mendengar suara-suara madah yang telah aku coret buatmu..
Kalau boleh lembaran berkata-kata....
aku ingin ia nya bangkit menunjukkan padamu 
bait-bait yang aku nukilkan khusus buatmu..
Kalau boleh masa berundur semula...
aku ingin dia rakamkan keluhan sukmaku kepadamu
Demi memberitahumu apa itu persahabatan sebenarnya …

Sahabat,
Jika laut ditukarkan emas,
aku tetap ingin dipersisiran itu 
Demi meluahkan segala yang tidak terluah dihadapanmu …
Jika tanah menjadi taruhan,
aku rela menjadi sang gembala
 Demi membiarkan tanah membata 
menampung segala airmata yang aku tumpahkan ….
Jika angin menawarkan bakti,
aku Cuma ingin dia menyampaikan padamu
Apa itu kejujuran dan keikhlasan …

Tapi sahabat …
Semua itu x bisa dilakarkan ….
Semua itu x boleh ditafsirkan ..
Semua itu x boleh diertikan …

Bila bibir berbicara,
ia tetap x sama dengan pandangan mata..
Bila mata mencerna rasa,
ia tetap x dapat di luah melalui pena ..
Namun bila hati bersuara,
hanya hati juga yang bisa menafsir makna …..

Sahabat itu,
Bila diamnya tanda redha..
Bila nasihatnya tanda sayang …
Bila tegurannya tanda bimbang..
Bila perselisihannya tanda sepakat ...
Bila sapanya tanda rindu ..
Bila doanya tanda tidak mahu kehilanganmu ….

Bisakah ditafsir semua itu …?
Andai bisa,sila tafsirkan mengikut kata hatimu ..
Tapi ingat,hati itu prasangka …. Prasangka itu doa untukmu …
Dan aku disini tetap sahabatmu..
Biar diam seribu bahasa
Namun bukan tuli sejuta rasa …
Biar hilang ditelan masa..
Namun xkan jauh dari yg Esa..
Kerana hati kita satu dan pemilik hati juga satu ..
Maafkan aku ,sahabat …..
Tak mampu menjadi sahabat terbaik...


Biar Allah menjadi saksi antara kita .... 

 

~Puteri Sabah...~




No comments: